جذب مامارداشویلی علت داشت؛ نگاهی به بحران مصدومیت آلیسون در لیورپول

اخبار لیگ جزیره: اشلوت در جهنم بازی‌های اکتبر و نوامبر باید به کلهر و یاروش اعتماد کند. برای ادامه مطلب با سایت اخبار لیگ جزیره همراه باشید.

جذب مامارداشویلی علت داشت؛ نگاهی به بحران مصدومیت آلیسون در لیورپول

آلیسون بکر برای شش هفته آینده قادر به همراهی لیورپول نیست.

برای دومین فصل متوالی، آلیسون در مقطعی مهم، بازی‌های بزرگ لیورپول را از دست خواهد داد. ستاره برزیلی قرمزها در دیدار با کریستال پالاس از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی شد و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که او تا بازی‌های ملی ماه نوامبر در دسترس نخواهد بود. لیورپول طی این مدت دیدارهای سرنوشت‌سازی را در لیگ برتر مقابل چلسی، استون ویلا و آرسنال خواهد داشت. آن‌ها همچنین در لیگ قهرمانان اروپا باید مقابل بایرلورکوزن و رئال مادرید قرار بگیرند. آلیسون یکی از ستارگان کلیدی لیورپول محسوب می‌شود و در بازی‌های فصل جاری نیز کیفیت خودش را حفظ کرده است. با این حال، با توجه به مشکلات جسمانی این بازیکن 32 ساله و آینده مبهم او در آنفیلد، جذب گیورگی مامارداشویلی توسط لیورپول، قرمزها را برای دوران پسا آلیسون آماده کرده است.

بررسی تخصصی؛ چرا لیورپول می‌خواهد مامارداشویلی را جانشین آلیسون کند؟

سنگربان برزیلی نه‌تنها مشکلی در بازی‌اش ندارد، بلکه تاثیر در تیم آرنه اشلوت هم مشهود بوده است. آلیسون در ساختار دفاعی منسجم لیورپول – که با متحمل شدن اکس‌جی 2.5 بهترین خط دفاع لیگ را دارد – طی 7 بازی آمار 5 کلین‌شیت را ثبت کرده است. اما وقتی به مصدومیت‌های او نگاه کنیم، تصمیم لیورپول برای جذب مامارداشویلی منطق بیشتری به خود می‌گیرد. آمار مصدومیت دروازه‌بانان مهم فوتبال انگلیس پس از ورود آلیسون بکر به لیگ برتر:

دروازه‌بان    مصدومیت    بیماری    تعداد بازی از دست داده
آلیسون بکر      7               4                    50
ادرسون           4              3                     19
امیلیانو مارتینز   1              –                      1
داوید رایا          1              –                     20
جوردن پیکفورد  2              –                     13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *