از شایعه تا واقعیت؛ آیا پپ گواردیولا سرمربی بعدی تیم ملی انگلیس است؟

اخبار لیگ جزیره : پس از استعفای گرت ساوتگیت از سرمربیگری تیم ملی انگلیس، گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشین او شدت گرفته است. یکی از نام‌هایی که به طور مداوم در رسانه‌ها مطرح می‌شود، پپ گواردیولا سرمربی فعلی و موفق منچسترسیتی است. برای ادامه مطلب با سایت اخبار لیگ جزیره همراه باشید.

اخبار لیگ جزیره از شایعه تا واقعیت آیا پپ گواردیولا سرمربی بعدی تیم ملی انگلیس است

به گزارش سایت GOAL و به نقل از میرر، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی که در آستانه پایان یافتن قراردادش با این باشگاه در سال 2025 قرار دارد، به دنبال چالش جدیدی در عرصه بین‌المللی است. او که سابقه فتح عناوین متعدد در لیگ‌های انگلستان، اسپانیا و آلمان را در کارنامه خود دارد، تمایل دارد هدایت یک تیم ملی را در مسابقاتی بزرگ مثل جام جهانی برعهده بگیرد. قرارداد گواردیولا با منچسترسیتی در سال 2025 به پایان می‌رسد که این موضوع فرصتی ایده‌آل برای او فراهم می‌کند تا پس از یک سال آماده‌سازی، هدایت یک تیم ملی را در این تورنمنت بزرگ بر عهده بگیرد.

یکی از مقاصد احتمالی گواردیولا می‌تواند تیم ملی انگلیس باشد. با جدایی ساوتگیت، اتحادیه فوتبال انگلیس بسیار تمایل دارد تا گواردیولا را به عنوان نامزد اصلی این پشت در نظر بگیرد. این می‌تواند به این معنی باشد که انگلیس می‌تواند تا تابستان 2025 یک سرمربی موقت داشته باشد تا اینکه گواردیولا در نهایت پس از احترام گذاشتن به قراردادش با قهرمان لیگ برتر، هدایت سه‌شیرها را برعهده بگیرد.

دوست دارم سرمربی یک تیم ملی در جام جهانی یا یورو باشم
چندی پیش گواردیولا در گفتگو با ESPN برزیل در ماه فوریه، از تمایل خودش برای مربیگری یک تیم ملی در یک تورنمنت بین‌المللی بزرگ صحبت کرده بود. او دراین‌باره گفت:

من دوست دارم مربی یک تیم ملی در جام جهانی یا یورو باشم. این چیزی است که آرزویش را دارم. اما نمی‌دانم چه کسی خواهان من خواهد بود! برای کار با یک تیم ملی، آنها باید شما را بخواهند، درست مثل یک باشگاه.
اسپانیا با دلافوئنته تیم بسیار موفقی است
با وجود سابقه درخشان گواردیولا در اسپانیا به نظر می‌رسد شانس او برای مربیگری تیم ملی کشورش بسیار کم باشد. لوییس دلافوئنته که به تازگی اسپانیا را به قهرمانی یورو ۲۰۲۴ رسانده، جایگاه خود را در این تیم تثبیت کرده است. به طور مشابه، سایر تیم‌های ملی قدرتمند فوتبال همانند فرانسه، آلمان و پرتغال هم با مربیان فعلی خود یعنی دیدیه دشان، یولیان ناگلزمان و روبرتو مارتینز که تا سال ۲۰۲۶ قرارداد دارد ادامه خواهند داد.

با پایان یافتن قرارداد گواردیولا با منچسترسیتی، دنیای فوتبال پر از احتمالات است. انگلیس ترکیبی عالی از ستارگان مستعد و باکیفیت بالا دارد که چین بازیکنانی تحت نظر سرمربی قدرتمندی همانند گواردیولا می‌توانند نتایج و کیفیت فوتبالی بسیار بهتر از آنچه در یورو 2024 دیدیم را در تورنمنت‌های بزرگ ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *